«

»

May 28

Ocena Evropske komisije

Ocena Evropske komisije

Prvi državni ombudsman imenovan je od strane Parlamenta 2007. godine za period od pet godina. Postoji i poseban ombudsman za Vojvodinu i nekoliko drugih na opštinskom nivou sa kojima je državni ombudsman uspostavio saradnju.Lokalna kancelarija otvorena je u južnoj Srbiji, u junu 2010. Javnost je pokazuje veće interesovanje i poverenje u Zaštitnika građana. Kancelarije ombudsmana na državnom i pokrajinskom nivou veoma su aktivne i dovele su do veće svesti kod opšte javnosti, što je rezultiralo povećanjem broja pritužbi. Broj pritužbi značajno se povećava svake godine. Do sada, državni ombudsman primio je gotovo 6.000 žalbi od građana, od kojih je dve trećine rešeno.Većina žalbi se odnosi na socijalna i ekonomska prava i nedostatak odgovora od strane administracije. Od 2007,  državni ombudsman izdao je 270 pojedinačnih i 50 opštih preporuka, od kojih je skoro 80% poštovano. On je takođe predložio zakonske izmene, izdao opšte preporuke, posetio razne institucije i bio je aktivan u promovisanju zaštite ljudskih prava i prava manjina.(str.15)

Iz izveštaja Evropske komisije o napretku Srbije za 2011. godinu

Preuzmite izveštaj >>OVDE<<


  • IZVEŠTAJ EVROPSKE KOMISIJE O NAPRETKU SRBIJE ZA 2010. GODINU

Kancelarije zaštitnika građana, kako na državnom tako i na pokrajinskom nivou, bile su veoma  aktivne. Ove kancelarije izveštavaju o povećanom broju pritužbi, što govori o povećanju poverenja u ovu instituciju. Pored toga što su se bavile pojedinačnim predmetima, one su  predlagale izmene i dopune zakona, izdale jedan broj mišljenja i preporuka, posetile različite institucije i organizovale aktivnosti koje imaju za cilj unapređenje i zaštitu ljudskih i manjinskih prava. Poboljšana je i saradnja sa lokalnim kancelarijama zaštitnika građana. U junu 2010. godine republički zaštitnik građana je otvorio lokalnu kancelariju na jugu Srbije. U Vojvodini su izabrani zaštitnik građana i njegova dva zamenika, ali je pokrajinski ombudsman preminuo u julu, pa je u oktobru 2010. godine izabran novi.(str.8)

Iz izveštaja Evropske komisije o napretku Srbije za 2010. godinu

Preuzmite izveštaj >>OVDE<<

Kancelarije zaštitnika građana (ombudsmana), kako na državnom tako i na pokrajinskom nivou, veoma su aktivne. Izdale su veliki broj mišljenja i preporuka, posetile relevantne institucije i predložile izmene i dopune zakonodavstva. Povećana je svest javnosti o postojanju i odgovornostima ombudsmana. Pokrajinski ombudsman organizovao je kampanje podizanja svesti javnosti u Vojvodini. Međutim, državna vlast nije obezbedila sve neophodne resurse da bi kancelarije mogle u potpunosti da izvršavaju svoja ovlašćenja, a aktivnosti koje su usledile posle ombudsmanovih preporuka nisu dovoljne. Na lokalnom nivou, kancelarije su ustanovljene u samo 11 gradova i opština.(str.8)

Iz izveštaja Evropske komisije o napretku Srbije za 2009. godinu

 Preuzmite izveštaj >>OVDE<<

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>